5 učinkovitih načinov kako oceniti kakovost vaše strežbe in zadovoljstvo gostov

11/07/2016

Značke: ,

strežba

Zadovoljstvo gostov je vitalnega pomena za vsako uspešno podjetje.
Se sprašujete kako lahko realno ocenite zadovoljstvo vaših gostov? Obstaja več načinov, ki so skupaj zelo učinkoviti.
Ključnega pomena je, da dolgoročno vzpostavite stabilno poslovanje in korekten odnos vašega strežnega podjetja do vaših gostov.

1. Ocenite dinamiko prodaje

Prvi, najbolj očiten prostop je ocena vašega poslovanja. Če opažate, da je prodaja vaših izdelkov dobra in, da ostaja približno enaka ali celo boljša v nekem daljšem obdobju, potem je to prvi znak, da stvari delate dobro. Zadovoljni gostje zapravijo več in posedijo dlje. Vendar pa samo dvig prodaje ni dovolj velik znak, da stvari tečejo, kot bi morale, saj na prodajo vpliva tudi veliko drugih dejavnikov: letni čas, dogodki, prazniki,…zato je pomembno, da poslovanje ocenite tudi v kombinaciji z ostalimi metodami.

2. Vprašajte vaše goste

To lahko storite na tri načine.

Goste lahko nagovorite direktno, ko obiščejo vaš lokal ali restavracijo, vendar je znano dejstvo, da so ljudje velikokrat neiskreni pri svojih odgovorih ob pogovoru v živo, saj jim je nerodno nekoga prizadeti. Pri tem pristopu je potrebno dobro oceniti ljudi s katerimi se pogovarjate.

Drug možen pristop je preko maila, če seveda dostopate do the podatkov. Po mailu svojim strankam pošljete kratek vprašalnik o kakovosti strežbe in o ponudbi v vašem lokalu. Način kako lahko pridobite mail je, da v svojem lokalu nastavite skrinjico, v katero stranke oddajo svoje vizitke ali napisane osnovne podatke, v zameno pa nekoga izžrebate za npr. brezplačen obrok ali brezplačne pijače. Tudi natakar lahko ob predaji računa povpraša vaše goste ali bi želeli sodelovati v takšni nagradni igri.

Tretji način kako lahko povprašate svoje goste o zadovoljstvu pa je anonimna anketa.

3. Ocenite številko pritožb vaših strank 

Vsako pritožbo je potrebno obravnavati resno. Grobo dejstvo pravi, da manj kot je pritožb, bolj zadovoljne so stranke. Potrebno pa je upoštevati tudi, da je vsaka pritožba pomembna in da nereševanje pritožb, pa tudi če jih je malo, lahko pusti slabo sporočilo vašim strankam, saj se negativni občutki in komentarji o vaših napakah običajno širijo hitreje, kot pohvale.

4. Realno ocenite kje so vaše šibke točke.

Če opazite, da obstajajo nezadovoljstva s strani vaših gostov oz. komentarji na določene probleme ali pa ste v poslovanju sami opazili nekaj pomanjklivosti, tega ne jemljite brezbrižno. Vsak mala stvar, ki ni pod nadzorom običajno preraste v večjo. Npr. če vaši gostje predolgo čakajo na postrežbo, ali pogosto česa zmanjka in ni na voljo ob naročilu vaših strank,…je pomembno, da najdete izvor vašh težav in takoj poiščete rešitev. Ljudje smo žal naravnani tako, da zmeraj iščemo napake drugih, še posebej, če za neko storitev namenimo svoj denar. Prej kot odpravimo napake, lažje bomo uspešno poslovali.

5. Ocenite svojo konkurenco

Marsikje v tujini uspešne restavracije zaposlujejo ljudi samo zato, da ocenjujejo njihovo konkurenco. To so tako imenovani skriti opazovalci. Pri nas je ta praksa zelo redka, bi bila pa velikorat priporočljiva. Pomembno je, da poznate kvalitete svoje konkurence, marsikdaj pa se lahko kaj naučite tudi na njihovih napakah. Če poznate njihovo ponudbo in način strežbe, lahko dobite bolj jasno sliko o tem, kako ponuditi stvari pri vas, da boste bolj zanimivi za goste, kot je vaša konkurenca. Za primerjalno mnenje lahko morda nagovorite tudi goste, ki so že obiskali vašo konkurenco, prav tako pa tudi vas. Ko podajo svoje mnenje jih vprašajte tudi zakaj mislijo tako.

Opisali smo dokaj enostavne načine kako lahko hitro in realno ocenite kakovost svojih storitev. Pomembno je, da vas negativna mnenja ne potrejo ampak, da jih razumete kot vzpodbudo, da v bodoče omenjene napake popravite in svoj način dela izboljšate.

Če imate kakšno vprašanje, nam pišite na vprasanja@creo.si in z veseljem vam bomo odgovorili.

Pa vso srečo!