PREPROST VODIČ ZA ZAGON LOKALA

15/01/2019

BarTop

V NADALJEVANJU VAM PREDSTAVLJAMO KRATEK VODIČ, KAKO DO ODPRTJA SVOJEGA LOKALA, KAJ POTREBUJETE IN NA KAJ JE TREBA PAZITI.

 

  1. NAJEM – NAKUP IN LOKACIJA

Najprej se je potrebno odločiti ali je boljša opcija nakup poslopja ali najem. V primeru najema, se bo potrebno v določeni meri prilagoditi lastniku poslopja. Če pa lokal kupite, pa se zavežete na lokacijo za dlje časa. Seveda, je lokacija zelo pomembna – preveriti je treba ali je dovolj dostopna in frekventna.

Pri lokaciji je treba tudi dobro razmisliti ali boste odkupili/najeli prostor, kjer je predhodno že obratoval kakšen lokal, ali pa boste zgradili novo zgodbo. V prostoru, kjer je že obratoval lokal, bo malce lažje glede birokracije, saj bo treba nekatera dovoljenja le obnoviti.

  1. DOVOLJENJA IN PRAVNE ZADEVE

Potrebno je pridobiti uporabno dovoljenje za objekt, kjer se bo opravljala gostinska dejavnost. Vloga za izdajo uporabnega dovoljenja se odda na upravni enoti, na območju kjer se objekt nahaja.

V primeru spreminjanja namembnosti, je potrebno lokacijsko dovoljenje ter soglasje sosedov.

Vredno je razmisliti tudi o zavarovanju lokala in zavarovanju javne odgovornosti.

  1. USPOSABLJANJE

Če prvič vodite lokal, se je smotrno vključiti v razna usposabljanja glede gostinskih storitev in poslovanja. Z gostinstvom se ukvarja veliko ljudi, zato je na poti tudi veliko zank na katere je treba paziti.

  1. ZAPOSLOVANJE

Lokal je dober toliko kot, je dobro osebje. Morate vedeti, kje najti prave ljudi – in, kar je ključnega pomena, njihove veščine. Če sami nimate ustreznega znanja, vam bo pomoč izkušenega gostinca prišla še kako prav. Ko boste zaposlovali osebje, naj bodo to ljudje, ki radi opravljajo svoj poklic, so komunikativni in nekonfliktni. Vsak se rad vrača v lokal, kjer je natakar/ica nasmejan/a, prijazen/a in urejen/a. Osebje in ambient, ustvarjata dobro atmosfero v lokalu. Bodite previdni, da boste zaposlili dovolj oseb za strežbo, saj bo potrebno opravljati več izmen in pomisliti je treba na razne menjave.

  1. PRVA NABAVA

Najprej, se je treba zavedati, da je za uspešno poslovanje, potrebna kakovost. Preučiti bo treba razmerje med kakovostjo in ceno. Navadno je prva nabava zelo obsežna in bo tudi denarno zelo zahtevna.

Potrebno se bo pogajati z različnimi dobavitelji. Nekateri ponudniki, pridejo naproti in imajo že ob prvi nabavi promocijske dodatke, ob že danem količinskem popustu.

  1. KAKO OPREMITI

Pri opremljanju, bodite pozorni na kakovost. Res da se vedno zatakne pri vložku, vendar raje odštejte kakšen evro več, če imate namen obdržati lokal dlje, saj ne bo potrebno ponovno prenavljati čez nekaj let.

Mize in stoli naj bodo masivni in stabilni, za javno uporabo. Ne poslužujte se cenenih, trgovskih gigantov, kjer ponujajo nizke cene, kakovost pri takšnih ponudnikih, je vprašljiva saj materiali niso namenjeni javni uporabi. Ne pozabite na točilni pult, kjer je pomembna atraktivnost. Ne pozabite na dekorativni program, ki je tudi zelo pomemben, saj so detajli tisti, ki oblikujejo celoto. Preverite Kako v 4 korakih do prenovljenega lokala, restavracije,…?

 

 

Vse to lahko dobite pri specializiranemu podjetju za gostinsko opremo. Pri nas vam strokovno svetujemo pri projektu, glede izbire pohištva in izgleda celotnega lokala. Prihranimo vam veliko časa in poti ter skupaj poiščemo optimalne rešitve za vaše želje in potrebe. Za dodatne informacije se obrnite na naš strokovno podkovan kader na marketing@creo.si .

 

Vaš Creo Nova team.